Keittiömaailma tarjoaa reippaasti yli 10 000 mahdollisuutta
Perinteinen skandinaavinen linja ja moderni suoraviivaisempi linja, niitä on tarjolla. Ja myös kaikkea niitten väliltä.
Seinäjoen Keittiömaailman kauppias-yrittäjä Sami Tiisjärveä vähän jännittää. Valtakunnallinen brändiuudistus on tuomassa mukanaan ison remontin.
– Liike muuttuu enemmän sisustajaystävälliseksi ja esimerkiksi erilaisten värivaihtoehtojen esilletuomista parannetaan. Materiaaleja varten tulee isot, valoisat tilat, Tiisjärvi kertoo.
Jo nyt Keittiömaailman liikkeessä on esillä toistakymmentä mallikeittiötä kodinhoitohuoneen ja kylpyhuoneiden lisäksi. Esillä on myös valikoima liukuovikomeroita.
Tiisjärvi kertoo keittiötrendien vaihtuvan parin vuoden välein.
– Me pyrimme koko ajan miettimään mitä tulevaisuus tuo. Pyrimme jopa olemaan vähän etuajassa.

Suosittu aamupalakaappi
Tällä hetkellä niin uudisrakentamisen kuin keittiöremontoinnin muodin kärjessä ovat aamupalakaapit.
– Jokaisella asiakkaalla on omat käsityksensä ja tarpeensa täydellisestä aamupalakaapista, Tiisjärvi sanoo.
Hän on vakuuttunut, että jokaiselle tarpeelle löytyy sopiva vaihtoehto.
– Meillä on erilaisia keittiömoduuleja toistakymmentätuhatta. Siitä voidaan lähteä rakentamaan.
Tiisjärvi korostaa ajoissa asialla olemisen tärkeyttä. Onnistuneen projektin takana on hyvä ja laadukas suunnittelu ammattilaisen kanssa.
Erillisestä tilasta avokeittiöksi
Sori, väistätkö? Tuota lausetta ei saa Tiisjärven myymässä keittiössä kuulua.
– Toimivassa keittiössä on hajautetut toiminnot.
Keittiöt ovat muuttuneet erillisistä tiloista olohuoneen yhteydessä olevaan tyylikkääseen avokeittiöön.
– Parikymmentä vuotta sitten ennustettiin, että miesten alkaessa kokata, panostaminen keittiöön kasvaa, Tiisjärvi muistelee.
Tänä päivänä hän tohtii sanoa, että niin on käynyt.
– Naiset tulevat keittiökaupoille lähes aina puolisonsa kanssa. Miehiä keittiössä kiinnostaa enemmän tekniikka, sisustuspuolessa kunnioitetaan naisia.
Koteihin uusitaan keittiöitä Tiisjärven mukaan 10-20 vuoden välein.
– Jos keittiö joudutaan uusimaan jo viiden vuoden päästä, siinä on todennäköisesti ollut jotain vikaa.
Nykypäivän asiakkaalle pystytään valokuvan tarkkuudella visioimaan uusi keittiö. Ulkonäkö on keittiöhankinnoissa viime vuosina korostunut.
– Meidän tehtävämme on muistuttaa asiakasta myös keittiön toimivuudesta ja käytännöllisyydestä.
Ammattilainen hoksaa vaaranpaikat
Keittiömaailmassa kiinnitetään huomiota ekologisuuteen aina omasta Nastolan tehtaasta alkaen.
-Haluan tehdä kotimaiset työn eteen kaikkeni, Sami Tiisjärvi sanoo.
Suurin osa Seinäjoen Keittiömaailman henkilökunnasta on ollut alalla yli 10 vuotta.
-Me pystymme tarjoamaan näkemystä ja varoittamaan vaaranpaikoista, Tiisjärvi vakuuttaa.
-Monella myyjällämme on myös sisustussuunnittelukoulutus.
Tiisjärvi pitää tärkeänä, että esillä on paljon malleja ja materiaaleja.
-Meillä asiakkaan ei tarvitse arvuutella. Tuotteet ovat nähtävillä ja kokeiltavissa. Asiakas voi olla turvallisin mielin, kun näkee käytännössä, kuinka mikäkin mekanismi toimii, hän tiivistää.
Keittiökauppa on Tiisjärven mukaan kokonaisvaltainen prosessi ja palvelun on oltava kokonaisvaltaista.
Keittiömaailma Oy
- Kotimainen yritys.
- Kalusteet valmistetaan Nastolan tehtaalla.
- Kauppiaita on ympäri Suomen 29.
- Seinäjoen myymälässä työskentelee 6 henkilöä.
- Päätoimialana kaikki kodin kiintokalusteet.
- Tuotteet myydään avaimet käteen -periaatteella tai runkotoimituksella.
Ympäristötekoja:
- Tehdas lämpiää biokaasulla.
- Tehtaan energiamuotona on vesivoima.
- Tuotannossa muovin määrää on vähennetty 50 prosenttia vuoden 2016 tasosta.
- 97 prosenttia puumateriaalista on varmistettu tulevan sertifioiduista metsistä.
- Vähäpäästöisyydestä kertova M1-merkki kattaa koko runko- ja tasovalikoiman ja 70 prosenttia ovivalikoimasta.