Piristystä sekä ympäristöön että mainontaan
Ilkan palvelutarjonta laajenee kaksipuolisiin upouusiin ulkonäyttöihin, jotka sijaitsevat Vaasan vilkkaimmilla liikenneväylillä.
Vaasalaiset ovat varmasti huomanneet uudet näyttävät ulkonäytöt, jotka ovat hiljattain ilmestyneet ympäri Vaasaa. Vaasan Ulkomainonta Oy omistaa näytöt, ja nyt Ilkan asiakkaille sekä markkinointikumppaneille on hyviä uutisia, sillä Ilkka on solminut yhteistyösopimuksen Vaasan Ulkomainonta Oy:n kanssa ulkonäyttöihin liittyen.
– Tästä lähtien Ilkka tarjoaa myös Vaasassa asiakkailleen yhdeksi mainoskanavaksi ulkonäytöt tuttujen mediabrändien Ilkka-Pohjalaisen ja Vaasa-lehden rinnalle, kertoo Ilkan myyntijohtaja Timo Ranta.
Yhteistyösopimuksen toinen osapuoli on Vaasan ulkomainonta Oy.
– Ehdotus yhteistyösopimuksesta sai minulta heti positiivisen vastaanoton. Olemme tehneet aiemminkin monia yhteistöitä, ja on mahtavaa, että saimme tälläkin kertaa molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun aikaan, sanoo Vaasan Ulkomainonta Oy:n toimitusjohtaja Tommi Mäki.
Mäki kertoo omien tuntemuksiensa ja mielikuviensa olevan positiivisia Ilkkaan liittyen.
– Minulla on hyvä fiilis Ilkasta organisaationa. Ilkalla on hyvä arvomaailma, ja jaamme paljon yhteisiä asioita.
Ranta kertoo olevansa mielissään yhteistyösopimuksen muodostumisesta.
– Tommi on meille tärkeä yhteistyökumppani, ja on erittäin hienoa päästä yhteistyöhön tätäkin kautta. Yhteistyömme on sujunut hyvin, joten halusimme lähteä tekemään uutta pitkäjänteistä yhteistyötä myös ulkonäyttöjen osalta.
Ulkonäytöt tuovat toistuvuutta mainontaan
Mäki kertoo Vaasan näyttöjen tuomista hienoista mahdollisuuksista.
– Konseptissa kiinnostaa se, että kyseessä ei ole vain yksi taulu vaan kokonainen verkosto. Palvelulla voi tavoittaa koko Vaasan työmatkaliikenteen.
Ulkonäyttöjä on viidellä eri paikalla. Ne ovat kaksipuoleisia, joten tauluja on yhteensä kymmenen.
Mäki kertoo näyttöjen sijaitsevan keskeisillä paikoilla vilkkaiden työmatkareittien varrella eri puolilla Vaasaa. Näytöt sijaitsevat Moottorikadulla, Yhdystiellä, Yrittäjänkadulla, Ratakadulla sekä Välitiellä.
– Ulkonäyttöjen ohi menee päivittäin noin neljäkymmentä tuhatta ajoneuvoa, ja näytöillä saadaan tutkimuksen mukaan päivittäin 120 tuhatta kontaktia. Ihmiset ajavat näyttöjen ohi joka päivä, eivätkä he näe niitä ainoastaan yhtä kertaa vaan kaksikymmentä kertaa viikossa. Toistuvuus onkin mainonnan ydin ja ulkonäyttöjen kohdalla se toteutuu erinomaisesti.
Mäki nimeää ulkonäyttöjen eduiksi ekologisuuden sekä mainonnan loputtomat mahdollisuudet.
Merkittävä lisä Ilkan tarjoamaan
Ilkka on kasvanut yrityksenä voimakkaasti nopeaan tahtiin.
– Meidät tunnetaan mediatalona ja printtimediatalona, mutta olemme merkittävä toimija myös digitaalisen markkinoinnin saralla yritysostojen kautta. Tytäryhtiöidemme kautta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme merkittäviä markkinoinnin keinoja ja kanavia, Ranta kertoo.
Rannan mukaan ulkonäytöt ovat merkittävä lisä Vaasan tarjoamaan, mikä mahdollistaa monikanavaisen markkinoinnin asiakkaille.
– Pystymme palvelemaan kattavasti yritysasiakkaitamme markkinointiviestinnän sektoreilla liittyen mihin tahansa kanavaan. Teemme mielellämme monikanavaista ja laajaa markkinointia, joka on tehokkain tapa saavuttaa asiakkaidemme oikeat kohderyhmät, Ranta kertoo.