Kivijalassa kohtaat asiantuntijan
Verkkokaupassa asiakas palvelee itse itseään, kun kivijalkakaupassa ostoksen mukana saa asiantuntijan palvelut ja neuvot.
Verkkokauppa sai aimo sysäyksen koronaviruksen ansiosta. Kivijalkakauppa sai varteenotettavan kilpailijan, mutta se vain lisää kivijalan ponnisteluja paremman palvelun tarjoamiseksi asiakkaalle.
Powerin kassavastaava Johanna Ahonen muistuttaa mitä etuja itse kaupassa asioimisella saavuttaa.
– Jos miettii kivijalkakaupan ja verkko-ostosten eroa, niin palvelussa on suurin ero. Meiltä kivijalkakaupasta saa paitsi haluamansa tuotteen, myös siihen suoraa liitännäiset tai muuten vain tarpeellisia lisätavaroita.
Kännykän voi varata verkon kautta, mutta jos sen käy noutamassa myymälästä, siihen voi samalla ostaa panssarilasin, kuoret sekä asennuspalvelun, jolloin kaikki tiedot siirretään vanhasta puhelimesta uuteen ja se on heti käyttövalmis.
– Myös huoltopalvelut ja takuuasiat on monesti mukavampi hoitaa palvelevan myyjän kanssa, kuin verkossa.
Monesti televisiota ostaessa asiakas tulee hakemaan asiakaslehden mukaista tarjoustuotetta, mutta keskustelu myyjän kanssa saakin aikaan toisenlaisen päätöksen.
– Kun käymme TV:n ominaisuuksia läpi, niin aika usein mieli muuttuu ja mukaan lähtee toinen TV kuin oli tarkoitus, data- ja gamingosaston vastaava Mikko Hemminki toteaa.
Ideaparkin Powerissa uusina suosikkituotteina keittiöt ja sähköpotkulaudat
Ideaparkin Powerissa on ollut mahdollista ostaa paitsi keittiökoneet, myös keittiön kaapistot ja tasot.
– Se on ollut uutena meillä nyt jonkun aikaa yhteistyössä Parma-keittiöiden kanssa, Ahonen iloitsee.
– Siellä olevalla suunnittelijalla on ollut vipinää, Ahonen naurahtaa.
Tämän kesän suosikkituote tulee olemaan sähköpotkulauta eli scootti.
Suuremmat kaupungit ovat ottaneet katukuvaansa ja julkiseen liikenteeseen vuokrattavia scootteja.
– Uskon, että sen myynti tulee lisääntymään valtavasti, Hemminki ennakoi.
Ympäristöystävällisyys on tärkeää
Powerissa pyritään tekemään mahdollisimman paljon ympäristön säästämiseksi.
– Kaikki pakkausmateriaali siirretään kierrätykseen ja tarvittaessa annamme tuotteen asiakkaan mukaan ilman pakkausta, jolloin asiakkaalle ei tule siitä ongelmaa, Ahonen kertoo Powerin pakkauspolitiikasta.
Uusi elektroniikka on suunniteltu säästämään energiaa, joten siinä mielessä kodinkoneen vaihtaminen uuteen on aina myös teko luonnon hyväksi.
– Televisioiden ruutukoko on kasvanut koko ajan, mutta niiden valmiustilassa vievä energia sen sijaan laskenut, Ahonen valaisee.