Article image
Zicosin myymäläpäällikkö Susanna Lehtonurmi pyrkii rohkaisemaan asiakasta valitsemaan sellaisia tuotteita, jotka miellyttävät heitä itseään.
Mainos

19.05.2020
Koti ja asuminen

Beige on uusi harmaa – Zicosin kiehtova myymälä inspiroi Ideaparkissa

Teksti: Jaakko Jokela
Kuvat: Jenna Koivisto

Kevät herättää monissa ihmisissä sisustusinnon ja kodin värimaailma kirkastuu talven jäljiltä. Beige on värimaailmassa korvaamassa pitkään suomalaisissa kodeissa suositun harmaan.

Ideaparkin Zicosin myymälän monipuolista ja kiehtovaa tuotevalikoimaa silmäillessä huomaa, että beige ja hiekanväri pilkistävät monesta paikasta.

­­­- Harmaa on ollut pitkään suomalaisissa kodeissa erittäin hallitseva väri. Nyt ollaan menossa yhä enemmän luonnonläheisiin sävyihin ja voisi sanoa, että beige on uusi harmaa, sanoo Zicosin myymäläpäällikkö Susanna Lehtonurmi.

Luonnollisuus ja luonnonmateriaalit ovat nostamassa suosiotaan entisestään.

– Se liittyy osittain ekologisuuteen, mutta myös siihen, että ne miellyttävät visuaalisesti monen ihmisen silmää.

Parhaimmillaan lähes metrin vuorokaudessa kasvavaa bambua löytyy muun muassa Zicosin tuoleista.

– Bambu on nopeakasvuinen ja sillä tavalla tosi ekologinen, Lehtonurmi sanoo.

Keväällä sisustuskohteiksi valikoituvat myös terassit ja parvekkeet.

– Niiden sisustaminen on ihan oma taiteenlajinsa. Toki siellä pätee paljon samat jutut kuin sisälläkin, mutta tuotevalinnoissa pitää ottaa huomioon olosuhteet, Lehtonurmi muistuttaa.

Sisustuksessa käytetään yhä enemmän kasveja, joiden ilmettä voi helposti muuttaa uudella ruukulla.

Luonnonläheinen beige, mausteiset värit ja luonnonmateriaalit luovat lämpöä ja kontrastia kotiin.

Zicosista voi ottaa tuotteita myös kotiin sovitukseen ennen ostopäätöksen tekemistä

Lehtonurmi ja muut Zicosin myyjät auttavat mielellään asiakasta värien ja sisustustuotteiden valinnassa.

– Ensin kysyn, millainen värimaailma asiakkaan kotona on, ja yritän toki myös lukea asiakasta tuotteita hänelle esitellessäni. Pyrin rohkaisemaan asiakkaita hankkimaan sellaisia tuotteita, jotka ovat heille mieluisia, eikä sellaisia, jotka minun silmääni näyttävät hyviltä. Minun mielestäni on tärkeintä, että ihminen asuu sellaisessa kodissa, josta itse tykkää, eikä mene trendien mukaan.

Trendejä kuitenkin muodostuu koko ajan ja nyt sisustuksessa on vaikutteita muun muassa 1970-luvulta.

– Pyöreät muodot viehättävät, jotka olivat 70-luvulla suosittuja. Yksi hauska tuote, joka on viime aikoina ollut tosi suosittu, on palmunlehvistä valmistettu koristeviuhka. Se herättää monissa muistoja lapsuudesta tai nuoruudesta, Lehtonurmi toteaa.

Zicosista voi ottaa tuotteita myös kotiin kokeiluun.

– Monesti valo vaikuttaa tosi paljon ja tuotteen soveltuvuuden näkee vasta kotona. Meiltä on mahdollisuus varata aika henkilökohtaiseen konsultointiin, johon asiakas voi ottaa mukaan esimerkiksi valokuvia kotoaan. Etsimme yhdessä tuotteita asiakkaalle, eikä hänelle ole ostopakkoa, Lehtonurmi kertoo.

Tämä on mainos. Juttu jatkuu mainoksen jälkeen.
Mainos päättyy

Suosittelisitko tätä artikkelia muille?

Anna arvioosi klikkamalla tähteä 1 - 5

Uusimmat kaupallisen yhteistyön jutut

Uusimmat blogit

Kaikki kirjoitukset