Ilkan Annaelina Gröhn-Pitkäkoski: Brändi on paljon muutakin kuin visuaalinen ilme
Ilkan asiakkuusjohtaja Annaelina Gröhn-Pitkäkoski pureutuu Seinäjoen Yrittäjien Vahva Yrittäjyys -videosarjan haastattelussa yrityksen brändiin ja sen merkitykseen markkinoinnissa.
Brändin merkitys markkinoinnissa ja yrityksen tunnettuudessa on suuri. Ilkan asiakkuusjohtaja Annaelina Gröhn-Pitkäkosken mukaan vahvan brändin kautta on paljon helpompi tehdä kauppaa.
— Brändi on paljon muutakin kuin visuaalinen ilme. Logo, värimaailma ja tone of voice ovat osa brändiä, mutta siinä ei ole kaikki, Gröhn-Pitkäkoski painottaa.
Ilkka on uudistunut viime vuosina muun muassa yritysostojen kautta. Nykyään yritys tarjoaa laajan kanavavalikoiman lisäksi muun muassa apua markkinointiin, sisällöntuotantoon ja digitaaliseen maailmaan. Ilkassa on toteutettu hiljattain myös brändiuudistus.
— Brändin uudistamisessa ensin keskittyisin brändi-identiteettiin eli kaikkeen siihen mikä on yrityksen olemassaolon tarkoitus.
Kuuntele lisää Gröhn-Pitkäkosken ajatuksia videolta.
Seinäjoen Yrittäjien Vahva Yrittäjyys -videosarjassa tuodaan esille napakassa muodossa erilaisia inspiraatioita ja ideoita yrittämiseen. Uusi jakso julkaistaan noin kuukauden välein myös Pointissa.