Ilkan Annaelina Gröhn-Pitkäkoski: Brändi on paljon muutakin kuin visuaalinen ilme
Ilkan asiakkuusjohtaja Annaelina Gröhn-Pitkäkoski pureutuu Seinäjoen Yrittäjien Vahva Yrittäjyys -videosarjan haastattelussa yrityksen brändiin ja sen merkitykseen markkinoinnissa.
Brändin merkitys markkinoinnissa ja yrityksen tunnettuudessa on suuri. Ilkan asiakkuusjohtaja Annaelina Gröhn-Pitkäkosken mukaan vahvan brändin kautta on paljon helpompi tehdä kauppaa.
— Brändi on paljon muutakin kuin visuaalinen ilme. Logo, värimaailma ja tone of voice ovat osa brändiä, mutta siinä ei ole kaikki, Gröhn-Pitkäkoski painottaa.
![Ilkka, brändi, Annaelina Gröhn-Pitkäkoski](https://pointti.fi/wp-content/uploads/2023/06/ilkka-pointti-1-683x1024.jpg)
Ilkka on uudistunut viime vuosina muun muassa yritysostojen kautta. Nykyään yritys tarjoaa laajan kanavavalikoiman lisäksi muun muassa apua markkinointiin, sisällöntuotantoon ja digitaaliseen maailmaan. Ilkassa on toteutettu hiljattain myös brändiuudistus.
— Brändin uudistamisessa ensin keskittyisin brändi-identiteettiin eli kaikkeen siihen mikä on yrityksen olemassaolon tarkoitus.
Kuuntele lisää Gröhn-Pitkäkosken ajatuksia videolta.
Seinäjoen Yrittäjien Vahva Yrittäjyys -videosarjassa tuodaan esille napakassa muodossa erilaisia inspiraatioita ja ideoita yrittämiseen. Uusi jakso julkaistaan noin kuukauden välein myös Pointissa.