Article image
Jessica Forsström ja Marjo Huhmarsalo nauttivat yrittäjyydestään tuoreessa kiinteistövälitystoimistossa.
Kaupallinen yhteistyö

13.11.2019
Koti ja asuminen

Asunnon myyntiin tarkasti mietityn myyntistrategian turvin

Teksti: Harri Puhakainen
Kuvat: Matti Hautalahti

Asunnon myyntiä kannattaa suunnitella yksillöllisesti ja tarkasti mietityn myyntistragtegian kautta uskoo Door Lkv:n yrittäjäkaksikko ja tekee samalla omalta osaltaan muutosta kiinteistövälityksen toimintatapoihin.

Jessica Forsström ja Marjo Huhmarsalo

Jessica Forsströmin ja Marjo Huhmarsalon elämänpolut yhdistyivät puolitoista vuotta sitten vaasalaisessa kiinteistövälitystoimistossa.

– Olin ollut silloin alalla 12 vuotta. Heti kun Marjo aloitti meillä, tuntui, että meillä oli samat ajatukset alasta ja siihen liittyvistä uudistamistarpeista.

Tänä syksynä aika oli kypsä lähteä suunnittelemaan omaa yritystä.

Risteilyelämää ja talon sekä kesähuvilan etärakennuttamista

Forsström on ehtinyt jo nähdä sen verran maailmaa ja työelämää, että yrityselämään liittyvät mahdolliset uhat eivät saaneet häntä luopumaan haaveesta tehdä kiinteistönvälitystä omalla tavallaan.

– Muutin heti lukion jälkeen Itävaltaan, jossa meni kuuden kk:n sijaan kolme vuotta. Kävin kääntymässä Vaasassa ja pääsin töihin risteilyaluksille maailmalle.

Puolen vuoden putkissa tehtiin töitä käytännössä joka päivä.

– Yksittäisiä vapaapäiviä tai puolikkaita saimme silloin tällöin. Palasin sieltä parin vuoden päästä Vaasaan ja päädyin aika nopeasti alalle.

Huhmarsalo taas lähti miehensä työn matkassa Meksikoon, Italiaan, ja pidemmäksi ajaksi Teksasin Houstoniin.

– Aluksi olin vanhemman tyttären koulussa hyväntekeväisyystyössä, kunnes nuorempi tytöistä aloitti päiväkodin jäi aikaa rakennuttaa talo ja kesähuvila Vaasaan etänä.

Kotiin palattuaan Huhmarsalo siirtyi vuonna 2010 alalle kokonaan.

– Olen ehtinyt jo olla mukana monessa projektissa yrittäjänä ja yksityisenä sekä opiskella sisustussuunnittelijaksi.

Marjo Huhmarsalo, Jessica Forsström, Niklas Österåker ja Ben Tuomela
Door Lkv:n Marjo Huhmarsalo ja Jessica Forsström sekä TopNicin Niklas Österåker ja Arkitekin Ben Tuomela ovat tarkastelemassa uutta rakennusprojektia Bölessä.

Uusi ote perusasioihin

Asuntojen tarjontaan on erityisesti verkon kautta tullut kaikille helpoksi tutustua.

Sosiaalisen median eri kanavat ovat myös vahvasti muuttaneet alan markkinoinnin käytäntöjä.

– Ennen oli kuvat myytävistä asunnoista kivijalkaliikkeen ikkunoissa. Nyt verkossa näkyvät huonot kuvat saavat ostajaehdokkaan kaikkoamaan kauas, vaikka asunto voisi olla sopiva, Forsström selvittää.

Siihen yrittäjäkaksikko aikoo erityisesti iskeä hyvän asiakaspalvelun ja tarkasti mietityn myyntistrategian turvin.

– Me emme laita asuntoa nopeasti myyntiin, vaan suunnittelemme rauhassa, miten asunto tulee esille julkisesti ja miten päästään parhaaseen lopputulokseen, huomioiden jokainen asunto ja asiakas yksilönä, Huhmarsalo kiteyttää.

Ostajat ovat muuttuneet todella vaativiksi.

– Heille ei riitä pelkkä esittely eikä tylsä myyntiesite, vaan he kaipaavat jotakin erilaista, Forsström pohtii.

Huhmarsalo näkee jokaisen asunnon omanlaisenaan. Asuntojen stailaus myynnin vuoksi on yhä yleisempi ilmiö.

– Sisustuskuvat ja kyntteliköt eivät kuulu asunnon myyntikuviin pääkohokohdaksi. Mutta somessa voidaan näyttää asunnosta myös sitä puolta, tunne on vahva osa oman kodin löytämisessä.

Suosittelisitko tätä artikkelia muille?

Anna arviosi klikkaamalla tähteä 1 - 5
Artikkeliin liittyviä hakusanoja
asunnon myyminen kiinteistönvälitys

Uusimmat kaupallisen yhteistyön jutut

Uusimmat videot

Uusimmat podcastit

Uusimmat blogit

Kaikki kirjoitukset