Article image
Pauliina Rajala, Heidi Saarikoski, Joona Ikonen ja Sari Nurro ovat osa LähiTapiolan uutta yrityspalvelutiimiä.
Kaupallinen yhteistyö

30.09.2021
Työelämä ja yrittäjyys

LähiTapiolan uusi asiantuntijatiimi valmiina palvelukseen

Teksti: Hannele Norja
Kuvat: Matti Hautalahti

LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa on panostanut yritysliiketoiminnan kehittämiseen ja paikalliseen palveluun. Yritysasiakkaat saavat jatkossa avukseen oman yrityspalvelutiimin.

LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan on viime vuosina panostanut merkittävästi yritysliiketoiminnan kehittämiseen. Myyntipäälliköiden erikoistuminen yritysten vakuuttamiseen, jatkuva osaamisen kehittäminen ja riittävät henkilöresurssit myös rekrytointien kautta ovat niitä tekijöitä, jotka ovat osaltaan mahdollistaneet liiketoiminnan positiivista kehitystä.

Viimeisen kolmen vuoden aikana LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan yritysasiakkaiden määrä on kasvanut noin tuhannella ja vakuutuskanta noin 20 prosentilla. Yritysasiakkaiden markkinaosuus on vastaavasti kasvanut, Traficominkin mukaan, kolmessa vuodessa 35 prosentista lähes 41 prosenttiin.

– Työllistävien yritysten osalta markkinaosuus on jopa 49 prosenttia, LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan liiketoimintajohtaja Kari Niemelä kertoo.

Yritysasiakkaat saavat henkilökohtaista palvelua

LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalla työskentelee 120 vakuutusalan ammattilaista eri tehtävissä.

– Yritysliiketoiminnassa meitä on nyt kaikkiaan 20 henkilöä, Niemelä toteaa.

– Yritysasiakkaamme arvostavat henkilökohtaista palvelua, ja asioivat mielellään tutun paikallisen kanssa. Paikallinen palvelu lähellä asiakasta onkin yksi yhtiömme erityispiirteistä.

Asiakasmäärän kasvaessa LähiTapiola on nyt lisännyt palvelua yritysasiakkaille perustamalla uuden asiakaspalvelutiimin, jossa yritysasiakkaiden asioita puhelimitse ja verkossa hoitavat paikalliset yritysneuvojat.

– Uuden palveluyksikön luomiseen on vaikuttanut asiakasmäärän kasvun lisäksi asiakkaiden tarve ja halu asioida entistä monikanavaisemmin. Edelleen omalla yhteyshenkilöllä ja paikallisella konttorilla on merkittävä rooli, mutta yritysasiakkaat käyttävät yhä enemmän myös sähköisiä kanavia sekä puhelinpalvelua.

– Haluamme varmistaa, että jokaisessa kanavassa palvelee yritysvakuuttamisen ammattilainen. Tässä hyödynnämme samaa erikoistumisen mallia, jota on myyntihenkilöstön osalta onnistuneesti käytetty, Niemelä sanoo.

Palvelupäällikkö Heidi Saarikoski ja liiketoimintajohtaja Kari Niemelä tietävät mitä LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan yritysasiakkaat tarvitsevat.

Yrittäjän rinnalla

LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalla hoidetaan myös yritysasiakkaiden korvausasiat. Korvauspäätöksiä tekevät siis pääosin paikalliset korvauskäsittelijät.

– Käytämme mahdollisuuksien mukaan oman maakunnan yrityksiä, kuten autokorjaamoja ja rakennusliikkeitä, erilaisten vahinkojen arviointi- ja korjaustoimissa, Niemelä kertoo. 

Elinvoimainen Etelä-Pohjanmaa on LähiTapiolalle yhtiönä erittäin tärkeä.

– Yritykset luovat osaltaan elinvoimaa maakuntaan ja siksi haluamme olla yrittäjän rinnalla tukemassa heidän toimintaansa. Vakuutuksilla yritys turvaa ne riskit, joita ei halua tai voi pitää itsellään.

– Luonnollisesti lakisääteiset vakuutukset ovat osa kokonaisuutta. Meillä on myös yrityksille erinomaiset varainhoidon ja rahoituksen palvelut, Niemelä toteaa.

Paikallista asiantuntemusta

Eteläpohjalaisia yritysasiakkaita palvelee nyt uusi yrityspalvelutiimi. Puhelimeen ja verkkoviesteihin vastaa yritysvakuuttamisen asiantuntija, joka on paikallinen, tuntee alueen ja puhuu jopa samaa murretta asiakkaan kanssa.

Uuteen tiimiin kuuluvat esihenkilö, palvelupäällikkö Heidi Saarikoski sekä tiimissä työskentelevät yritysneuvojat Pauliina Rajala, Sari Nurro ja Joona Ikonen.

– On todella hienoa, että meillä on nyt tarjota paikallisten asiantuntijoiden joukko myös täällä sähköisellä puolella, Saarikoski toteaa.

– Työskentelemme monipaikkaisesti, kuten näinä aikoina monet asiantuntijatehtävissä olevat. Tämä on sellaista digipaikallisuutta, Saarikoski naurahtaa.

Monipuolista palvelua

Palvelutiimi hoitaa laajasti asioita, joita puhelimessa ja verkossa halutaan usein ja nopeasti hoidettavaksi.

– Esimerkiksi vakuutustodistukset, laskuselvittelyt, pienet vakuutusmuutokset ja maksuajan muutokset, Saarikoski listaa.

– Toki autamme yritysasiakasta asiassa kuin asiassa ja tarvittaessa ohjaamme eteenpäin. Korvauskäsittelyä palvelutiimi ei tee, mutta neuvoo kyllä tarvittaessa siinäkin.

Uusi palvelutiimi täydentää nykyistä paikallista palvelua.

-Meillä on todella mainio myyntipäälliköiden, edustajien ja asiakkuuspäälliköiden joukko jalkautuneena maakuntaan, lähelle yritysasiakkaita, Saarikoski toteaa.

FAKTA:

Miten yritysasiakkaat tavoittavat palvelutiimin?

  • Puhelimitse LähiTapiolan Etelä-Pohjanmaan palvelunumerosta 06 534 2100 valikosta yritykset.
  • Verkkoviestin kautta, joko kirjautuneena asiakkaana tai avoimen yhteydenottopyynnön kautta.
  • Viestit ohjautuvat yrityspalvelutiimille.

LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan yrityspalvelutiimin väki tutuksi!

Sähköisten kanavien takana yritysasiakkaita palvelevat eteläpohjalaiset asiantuntijamme. Millaisia ajatuksia heillä on työstään ja mitä he touhuavat vapaa-ajallaan?

1. Mikä työssäni on parasta?

2. Mitä touhuat vapaa-aikana?

Pauliina Rajala

  1. Pidän asiakaspalvelusta sekä siitä, että työ on aidosti asiakaslähtöistä. Työssä on paljon vaihtelua ja työtehtävät ovat monipuolisia, jokainen päivä on erilainen. Uutena työntekijänä minut on otettu todella hyvin mukaan työyhteisöön ja töihin on mukava tulla joka päivä.
  2. Vapaa-aika kuluu kuntosalilla, pyöräillen ja koirien parissa.

Joona Ikonen

  1. Työn monipuolisuus ja se, että saa tuottaa asiakkaillemme miellyttäviä asiakaspalvelukokemuksia huippu työyhteisössä.
  2. Vapaa-aikani kuluu touhuten perheen parissa. Lisäksi musiikki ja sen tekeminen on aina ollut intohimoni.

Sari Nurro

  1. Tykkään vastata puhelimeen ja auttaa asiakasta vakuutuksiin liittyvissä kysymyksissä. Sähköisen palvelun käyttämisen opastaminen asiakkaalle on mielestäni tärkeää. Olemmehan monikanavainen vakuutusyhtiö.
  2. Vapaa-aika sujuu koirien kanssa lenkkeillessä.

Heidi Saarikoski

  1. Asiakas ei yhteyttä ottaessaan välttämättä aina tiedä mikä hänen asiansa tarkalleen on. Tulee hyvä mieli, kun jutustelemalla asiakkaan kanssa löydetään hänen pulmaansa ratkaisu.
  2. Vapaa-aikani kuluu tällä hetkellä mökkiremontin keskellä ja arjesta irtaudun muun muassa asuntovaunureissuilla perheen kanssa.

Suosittelisitko tätä artikkelia muille?

Anna arviosi klikkaamalla tähteä 1 - 5

Uusimmat kaupallisen yhteistyön jutut

Uusimmat videot

Uusimmat podcastit

Uusimmat blogit

Kaikki kirjoitukset