Kaupallinen yhteistyö

22.11.2022
Työelämä ja yrittäjyys

Modernia pankkitoimintaa ja parasta palvelua

Teksti: Liina Hautanen
Kuvat: Jenna Koivisto

POP Pankin verkkosivut ovat ilahduttava poikkeus nykytrendissä. Sivuilla on esitelty kunkin konttorin työntekijät nimen, valokuvan ja suoran puhelinnumeron kera.

Suorista yhteystiedoista aiotaan pitää kiinni myös jatkossa, kuten myös paikallisista konttoreista.

– Asiakkaamme arvostavat sitä, että meillä ei tarvitse puhua robotin kanssa. Meillä puhelimeen vastaa aina ihminen, POP Pohjanmaan digikonttorin talouden asiantuntija Katariina Koivisto kertoo.

Siinä taitaakin olla yksi syy, miksi POP Pankki valittiin tänä vuonna jo 11. kerran toimialansa parhaaksi asiakaspalvelijaksi. Resepti on yksinkertainen. Asiakasta palvellaan joustavasti niin kivijalassa, verkossa kuin puhelimitsekin.

– Asiakaslähtöinen palvelu, hyvä tavoitettavuus ja ihmisläheisyys ovat tärkeitä. Ja olemmehan me myös tällaisia helposti lähestyttäviä, Koivisto heläyttää.

Edes muutto ei tänä päivänä tarkoita sitä, että omaa pankkia täytyisi vaihtaa.

– Lähes kaikki palvelut pystytään tänä päivänä hoitamaan myös verkon kautta, digikonttoripuolella toimiva Koivisto jatkaa.

Katariina Koivisto
POP Pohjanmaan digikonttorin talouden asiantuntija Katariina Koivisto neuvoo asiakkaita verkkotapaamisissa ja puhelimitse.

Konttorit palvelevat jokaisena arkipäivänä

POP Pankki Pohjanmaan konttoreita löytyy niin Etelä-Pohjanmaalta kuin Pohjois-Pohjanmaalta. Kassapalvelut ovat auki konttorista riippuen yhtenä, kahtena tai kolmena päivänä viikossa, mutta ajanvarauksella konttoreissa pääsee asioimaan joka arkipäivä.

– Usein ajan saa heti seuraavalle päivälle. Suosituimpia ovat ilta-ajat kello 16-18 välillä, joten niiden varaamisessa kannattaa olla ajoissa asialla. Jos asia on hyvin akuutti, niin kannattaa soittaa, yleensä saamme kyllä soviteltua tapaamisen johonkin väliin, Koivisto vinkkaa.

Myös verkkoasiakaspalveluaikoja eli POP Verkkohetkiä voi varata ajanvarauksella. Ajanvarauskalenterista pystyy itse valitsemaan henkilön, jolle ajan haluaa varata. Kalenterista löytyy myös vaihtoehto ”kuka tahansa”. Sitä kannattaa käyttää, jos haluaa ajan mahdollisimman nopeasti.

Mirva Korkiakoski
Mirva Korkiakoski työskentelee talouden asiantuntijana POP Pankin Kauhavan konttorilla.

Kassapalvelut edelleen suosittuja

Monet asiat hoituvat sujuvasti puhelimitse tai verkossa, mutta joskus käynti konttorillakin on paikallaan.

– Esimerkiksi verkkopankkiongelmia on joskus helpoin neuvoa kasvokkain niin, että asiakkaalla on oma puhelin tai läppäri mukanaan, Kauhavan konttorilla kassapalveluissa työskentelevä Mirva Korkiakoski sanoo.

Kassapalvelut ovat edelleen suosittuja, eli pankissa käydään nostamassa käteistä tai maksamassa laskuja. Myös lapsiasiakkaita vierailee konttorilla säännöllisesti.

– Säästöpossujen tyhjäys on aika jännittävä tapahtuma, Korkiakoski hymyilee.

Hintojen nousuun varaudutaan

Kun kulut alkavat olla suuremmat kuin tulot, kannattaa varata POP Taloushetki. Sekä Verkkohetki että Taloushetki ovat asiakkaalle täysin maksuttomia.

– Tosi kiitollisena asiakkaat ovat ottaneet vastaan neuvoja ja varanneet Taloushetken. Me olemme helposti lähestyttäviä ja meille on helppo tulla puhumaan asioistaan, Koivisto sanoo.

POP Pankki Pohjanmaa Katariina Koivisto ja Mirva Korkiakoski
Taloushetki on myös hyvä paikka keskustella omista haaveista ja unelmista, mitä varten haluaisi säästää. Meiltä saa neuvoja ja konsteja eikä se maksa mitään, Korkiakoski ja Koivisto kannustavat.

Hintojen nousu puhuttaa asiakkaita tällä hetkellä paljon.

– Isompien sähkölaskujen vuoksi saatetaan hakea lyhennysvapaata lainalle. Myös kulutusluottohakemuksia tulee nyt sen vuoksi, että edessä on normaalia isompia menoja, Korkiakoski kertoo.

Hintojen nousu näkyy myös siinä, että rahastoja lunastetaan ja säästösopimuksia laitetaan tauolle tavallista enemmän.

POP Pankki Pohjanmaa Katariina Koivisto ja Mirva Korkiakoski
Korkiakoski ja Koivisto kannustavat olemaan pankkiin yhteydessä, jos on tiedossa vaikkapa lomautusta tai sairaslomalle jäämistä. Suunnitelmallisuus ja aikainen yhteydenotto auttavat asiassa kuin asiassa.

Ei enää heräteostoksia

Koivisto ja Korkiakoski kertovat myös itse varautuneensa hinnannousuihin. Kummatkin ovat tehneet säästösopimuksen, jolloin palkkapäivänä tililtä lähtee automaattisesti tietty summa rahastoihin.

– Siirrän palkkapäivänä myös talletustilille hieman rahaa hätävaraksi, Koivisto kertoo.

Korkiakoski on huomannut omassa taloudessaan merkittäväksi säästökeinoksi suunnitelmallisuuden.

– Mietin tarpeet etukäteen ja teen ruokaostokset nykyään verkossa.  Kun ei lähde nälkäisenä kauppaan, ei tule heräteostoksia.

Kauhavan Osuuskassan mainoslause 50-luvulta ”Säästäen saavutat sinäkin tavoitteesi” toimii tänäkin päivänä. Säästämistapoja on monia ja jokaiselle löytyy varmasti se sopivin.

Kauhavan Osuuskassa
Mainos Kauhava-lehdessä vuonna 1959.

POP Pankki Pohjanmaa mukana joulunavaustapahtumissa

POP Pankki osallistuu aktiivisesti paikkakunnan tapahtumiin.

Kauhavan konttori täyttyi tuttuun tapaan lapsista Halloweenina. Ylihärmän konttori on mukana Ylihärmän joulunavauksessa perjantaina 25.11. klo 14–17. Pankin pihapiirissä on jälleen tarjolla omatoimista makkaranpaistoa nuotion äärellä sekä lämmintä mehua. Paikan päällä on myös Karkki-Erkki myymässä metrilakua. 

Lauantaina 26.11. on vuorossa Kauhavan joulunavaustapahtuma, jossa Kauhavan Yrittäjät tarjoilevat POP Pankin sponsoroimaa glögiä ja piparia Kauhavan joulunavaustorilla.

Katso video!

POP Pohjanmaan talouden asiantuntijoina työskentelevät Katariina Koivisto ja Mirva Korkiakoski iloitsevat siitä, että POP Pankki on asiakastyytyväisyydellä mitattuna jälleen toimialansa paras pankki.

Suosittelisitko tätä artikkelia muille?

Anna arviosi klikkaamalla tähteä 1 - 5
4.9/5 - (7 votes)
Artikkeliin liittyviä hakusanoja
kauhava palvelu pankki pankkipalvelut työelämä ja yrittäjyys

Uusimmat kaupallisen yhteistyön jutut

Uusimmat videot

Kaikki videot

Uusimmat podcastit

Kaikki podcastit

Uusimmat blogit

Kaikki kirjoitukset